tiistai 19. maaliskuuta 2013

                  Kohderyhmä


Varsinaista asiakasta minulla ei vielä ole näille tuotteilleni, mutta olen saanut tutuiltani jonkin verran erilaisia tuotepyyntöjä, joita he tarvitsisivat tai haluaisivat, joten ainakin lähipiiristäni löytyisi varmasti sopivia asiakkaita. Olen näyttänyt töitäni tutuilleni ja he ovat tykänneet niistä erittäin paljon. Minusta on hienoa saada hyvää palautetta ja kannustusta omiin töihin. Varsinkin se että tutut ostaisivat tuotteitani, nii se on jo iso juttu, koska siten tiedän, että tuotteeni miellyttää joitakin ihmisiä ja siitä on hyvä lähteä eteenpäin.

Mielestäni nämä tuotteeni sopivat henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita musiikista, vaaleista väreistä ja kukista. Luulen, että erityisesti tuotteeni kiinnostaisi eri-ikäisiä naisia värien ja printtien takia. Asiakkaan pitää tykätä ja myös arvostaa käsintehtyä. Asiakas voisi olla myös ensi muuttaja, joka tarvitsee omaan ensimmäiseen kotiin uusia kodintekstiilejä tai sellainen henkilö joka vain tarvitsee uusia kodintekstiilejä tai henkilö, joka haluaa yksinkertaisia tuotteita. Itse ainakin ostaisin näitä tuotteita!

Jos myisin tuotteita, niin asiakkaat tavoittaisivat minut lehdistä ja netistä. Tekisin omat nettisivut ja blogisivut, joista asiakkaat voisivat käydä katsomassa kuvia ja lukemassa erilaisia juttuja tuotteistani. Perustaisin myös oman pienen putiikin, jossa myisin ja tekisin tuotteitani itse tai jonkun kaverin kanssa. Esittelisin myös omia tuotteitani erilaisissa tapahtumissa kuten, Kädentaidot-messuilla Turussa ja Helsingissä.

Kukka-printin tarina: Minulle tuli keväinen olo ja ajattelin kaikkea kevääseen ja kesään liittyviä asioita. Aloin ensin vain piirtää erilaisia kuvioita ja lopulta kukat tulivat mieleen, joten päätin että suunnittelen jonkun kivan kukka-printin. Tykkään muutenkin paljon kukista, koska ne tuovat iloa ja väriä jokaiseen päivään.

2 kommenttia:

  1. Haluan kehua tätä kohderyhmää miettivää tekstiä! Oot hyvin pohtinut asiakaskunnan tärkeyttä ja määritellyt tuotteillesi potentiaalisen ostajan. Hyvää työtä! Voisit jopa jatkaa tätä ajatuksen kehittelyä ja vaikka määritellä tuotteillesi useita asiakkaita:
    - millainen on vanhin asiakas, joka ostaisi tuotteesi?
    - millainen on nuorin asiakas, joka ostaisi tuotteesi?
    - minkä muiden liikkeiden tuotteita asiakkaasi ostaa? (Sopivatko tuotteesi Marimekon asiakkaille vai Pentikin?)
    - Ostaako asiakas kerralla kotiinsa kaikki tuotteesi ja tekee niistä uuden sisustuksen, vai täydentääkö hän kotiaan jollakin yksittäisellä tuotteellasi?

    VastaaPoista
  2. Kiitos palautteesta! Yritän miettiä näitä, kun ehdin.

    VastaaPoista